• Maikel Kuikman en Nicolas Brenninkmeijer bij hun pop-up store in Abcoude Proof

    Rosanne Kok

Van schoolopdracht tot pop-up store in Gin

ABCOUDE Gin. Nicolas Brenninkmeijer en Maikel Kuikman zijn er dol op. Toen ze voor hun studie de opdracht kregen een pop-up store te beginnen, was de keuze gemakkelijk. Samen met drie andere studiegenoten werd The Gin Experience 5 geopend, gevestigd in Abcoude Proof.

De studenten volgen een opleiding aan de Intercollege Business School. 'Voor een periode van zes weken moeten we ervaren hoe het is om zelf een winkel te draaien', legt Maikel Kuikman de studieopdracht uit. Om van deze winkel een succes te maken, moest het product uniek zijn en tevens een probleem oplossen. 'Wij vonden het ook belangrijk om te kiezen voor een product dat we zelf leuk vinden', lacht Nicolas Brenninkmeijer. 'Ik ben echt dol op gin.' Het probleem werd gevonden in het maken van het populaire mixdrankje gin-tonic. 'Als je thuis gin- tonic wil maken, moet je naar de slijter voor een fles gin, dan naar een supermarkt voor de tonic en naar een toko voor de kruiden', vervolgt de student. 'Dat probleem hebben wij met The Gin Experience getackeld; wij verkopen mooie, complete boxen met daarin de gin, de tonic en de kruiden. Super leuk als cadeaupakketje trouwens. De ontvanger hoeft alleen nog te voorzien in glazen en ijsblokjes. Dat is alles.'

KRUIDEN

Gin dankt haar krachtige smaak aan de toevoeging van diverse kruiden. 'Wij hebben een mooie samenwerking met het merk Gen', vervolgt Maikel. 'Dat is een gin met een klein deel jenever en een vleugje witte wijn. Het geheim zit in de negen kruiden die zijn toegevoegd. In onze pakketten voegen we drie van die kruiden toe: kardemom, jeneverbes en roze peper. Die kun je dus naar smaak toevoegen om je gin af te maken.' www.theginexperience5.com